Arwen på vift ...

Nu har Arwen åkt med faster farmor och farfar till mannens kusin och hon kommer hem igen nästa år , ha ha det känns som en evighet , hoppas resan går bra och att dom kör försiktigt ...längtar efter henne redan ...lilla skrutt.
Var på stan för att inhandla vin och annat gott tills i morgon ...skulle ju inte men med bara ett barn hemma känns det som man kan slappna av mer och njuta av mat och dryck och framför allt så får man vila mer när man inte behöver springa efter en busig liten Arwen.
Jag sa till mannen att det absolut inte känns som nyår i morgon snarare påsk , gröna gräsmattor och varmt i luften och ingen snö alls , det enda jobbiga ja förutom avsakanden av snö är att klä Ridde.
tycker jag har på honom för mycket eller för lite , och båda mina barn eller alla tre har en förmåga att alltid vara som frysboxar om händerna så fort det inte är sommar ...
Nu sitter jag i soffan under filten och vilar mej , mannen skruvar med sin filmbox och Ridde sover efter att ha somnat i min famn sittandes ( alltså jag) vilket inte händer ofta utan man måste gå med honom , dock brukar det räcka med ca 10 minuter men ändå...han var trött!
Tvätta och städa ska hinnas också , sen i kväll blir det bad och massage och nån öl , en lugn och skön kväll och tidigt i säng så man orkar vara uppe till tolv slaget i morgon eller ....
Mannen är allafall mycket bättre i dag och vi var till Willys och handlade det sista tills i morgon ( precis som resten av stan ) det blir en massa gott och en massa ostar å kex , jag köpte lite vin och våran fusk champang på bolaget också så i morgon blir det fest för magen om jag nu inte blir sjuk.
känner mej konstig  i magen men det är nog psykiskt för jag borde ju ha blitt sjuk nu om Arwen eller mannen smittat mej eller???
coca-cola blev jag sjukt sugen på , vilken tur att jag köpte det då =) och mensen är över igen , jag är så glad att jag har tre-fyra dagars mens med ont och mycket i ca 2 dagar , men nackdelen är att jag är en riktig FI##A en vecka innan ...
Få se hur länge Ridde sover nu och om jag får ner mannen i tvättstugan så jag slipper , han har ju redan diskat och städat lite i dag ..å jag då jo jag har packat åt Arwen , badat med Arwen , varit uppe i natt mellan 02-05 , varit på stan och så har jag mmm nej det var allt.
Nu börjar snart lyxfällen på 3:an ...det är alltid roligt att se dom som har det värre , nu var jag både ironisk och inte ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0