drömmar

i natt jag drömde ....nja i morse kanske eller var det i natt.
mina drömar är så sjuka och verklighets trogna att man inte vet om man drömt eller om det hänt just när man vaknar.
jag kan också styra mina drömar , om jag vaknar och vill drömma klart ja då gör jag oftast det , måste ju veta hur det går ju ..
mina drömmar är ofta inte hemska , men dom är ledsamma och dom påminner mej om det som var och det jag saknar mest...
i drömmarnan är mannen är med så lämnar han mej alltid eller så tror han inte på mej , jag hamnar någon annanstans och tror det är där jag ska vara , men sen saknar jag honom och vill ha honom och ja då har han försvunnit.
vet inte vad det betyder ritkigt , mina rädslor att han ska lämna mej kanske.
eller min egen längtan efter det jag hade innan , men som aldrig egentligen ens skulle kunna mäta sej med det jag har nu.
i går drömde jag att vi var på det stället vi gifte oss på , och att vi hade ätit mat och nu satt i baren och drack en drink , en man stötte på mej och jag blev irriterad sa det till den här mannnen och han gav sej inte utan fäljde mej till rummet nrä jag gick för att byta kläder , min egen man trodde mej inte då han kom upp och såg den andra mannen utanför vårat rum ...sen kom en jätte orm och letade efter sina ungar , och vi fick lov att bada och simma för att komma undan den och min man övergav mej , men jag räddade en gamal kompis dotter som var där av nån konstig anledning ..men mannne såg jag inte mer och ormen försvann
i natt drömde jag att vi var hos mormor och morfar med mannen familj , mannens familj firar inte jul men dom var där ändå , helt plötsligt fick jag psykbryt och bara skrek och grät och det nästa jag minns är att jag är i en jätte stor leksakaffär , men mannens familj , Ellen , Arwen och Ellens pappa och min pappa.
jag vet inte hur jag kom dit och inte heller var mannen är , det enda jag gör är att sprinag efter Arwen hela tiden och ingen svara på var mannen har tagit vägen ( tror inte vi har Ridde i denna dröm).
sen ska vi åka därifrån och Ellens pappa är sur för vi ska ha hans bil och han vägrar köra , så det får min pappa göra , men innan han hinner det så åker bilen iväg av sej själv och jag försöker ta mej till förarsidan men hoppar ur bilen innan den kör in i en sån där barack som bygg gubbar brukar ställa upp , det smäller och börjar brinna ...både Ellen och Arwen är i bilen och mannens familj samt min pappa ...jag skriker och sen kommer Ellen gåendes med Arwen i handen och även mannens lilla syster , sen vaknar jag och då kunde jag inte somna om igen för Ridde skrek så ja jag vte inte riktigt hur det där slutade ...
sjuka drömmar man har alltså , men för det mesta är det att mannen lämnar mej av okänd anledning , jag är ok med det men vill sen ha tillbaka honom , eller så försvinner han bara och jag vet inte var , att nån som betyder mycket för mej blir arg på mej eller kommer på mej med nåt jag inet borde göra , att nån av barnen försvinner eller dör eller att jag inet vet vart dom är.
ibland är drömmarna rikigt kusliga och oftast är det monster i någon form med , men jag skadar mej aldrig , jag klarar mej jämt ...
om drömmarnan är vårat undermedvetena och våra minnen blandat med saker som vi är rädda för och som vi längtar efter och som vi flyr ifrån ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0