En dag i mitt liv ...

Så här ser en vanlig vardag ut för mej just nu ...
Mellan kl 04-05 vaknar Ridde och ska ha mat , är uppe ca 1-2 timmar om jag har otur , och när man lagt honom igen ja då ska Arwen upp å hoppa.
Fixa välling till Arwen medans hon står bredvid och skriker för det inte går fort nog och innan det byta blöja på en dam som inte vill ligga still ( har fixat det med att ha nåt nytt att ge henne varje gång hon inte vill ligga still )
runt 06.30 - 07 kommer mannen upp och sen sitter vi alla och äter frukost framför tv ...
runt kl 07.30 far mannen till jobbet och Ridde brukar vakna igen vid 08 tiden
mata Ridde , sen sysselsätta båda två ( erkänner att tv:n är på en hel del i detta hem).
Vid 10 tiden brukar Ridde sova igen , Arwen brukar sova antigen innan lunch eller efter
sen går dagen i ett kör , mat , blöjor , sova , vakna , äta , mata , blöja, skrika, bråka ...ja the show goes on ...men drygast ( för mej eller Arwen låter jag vara osagt ) är det mellan kl 16-18 för eftersom Arwen sover middag så pass tidigt så är hon helt slut vid 16 tiden men vägrar sova och nu har hon lärt sej att ta sej ur sin säng så nu kan man inte lägga henne och vila en stund heller...
vid 17.30 tiden kommer mannen hem, då sover oftast Ridde eftersom han tror det är natt kl 17 och tro mej i försöker ändra på det men han är envis och just nu orkar man inte ta striden även om det är värt det ..orken finns helt enkelt inte.
Arwen i säng mellan 18-19 tiden , sen har vi kvällen för oss själva , vilket brukar vara , mat sova och ligga på soffan och glo på tv eller i mannens fall film ...har varit så trött det senaste månaderna att jag inte ens orkat se på mina favvo serier som börjar kl 21 -22 på kvällarna , desperata husfruar , greys och criminal minds ..missat massa avsnitt tack vare tröttheten ...
kl 21 - 22 sover jag och sen upp igen vid 04 -05 ....hoppas att vi får herr Poulsen att somna för natten kl 19-20 istället för 17 ...annars blir jag en zoombi for life

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0