Ja hur tolkar man detta då?

Skrev ett tidigare inlägg om drömmar ...i natt drömmde jag en minst sagt konstig dröm och jag bara måste skriva ner den ....
Det började med att vi var på fest med barnen i min gamla lägenhet som jag hade i dalarna , ingen av oss var full men jag ville dricka så mannen gick med barnen vart vet jag som vanligt inte och han sa inget utan bara försvann
Sen satt jag på en buss från vårat sommarställe in till satan där jag bodde innan , när jag skulle betala så hade jag inga pengar och visste att jag kunde betala med kontokortet , men chaffören sa att jag skulle ha sms biljett vilket inte gick eftersom jag har ett oregistrerat kontantkort ( detta hända igår på riktigt ).
Jag fick åka med och han vägrade ta betalt med kort , när jag skulle kliva av skulle alla kliva av och busschaffören som först var en äldre man var nu en ung kille som ville ha en kyss , han tvingad ner mej på golvet i bussen och jag försökte ta bort honom , efteråt sa hans tjej att han var sådan för han kunde inte tolka andras signlaer och känslor ( vet ej vad det kommer från) .
jag var sen på väg till macken för att köpa cigg , kl är typ 2 på natten i drömmen eller nåt , då kommer en gammal barndomsvän full och lessen och ber mej följa henne till hennes farmor först , hon bodde i en lägenhet som jag när jag var liten alltid velat bo i.
jag ville inte egentlien men jag gjorde det ändå , i hissen upp säger hon att jag borde kommit ihåg henne i dag för det var typ nån minnesdag över döda människor och hennes mamma var död ( hon lever på riktigt).
sen sa hon att jag borde också komma ihåg den dagen för min mamma är ju död ( det är hon på riktigt).
det är en massa hundar hos min kompis farmor och jag hatar små hundar som biter en i fötterna och jag hade inga strumpor eller skor och var livrädd för hundrarna hela tiden ( detta är jag också på riktigt , inte livrädd men jag hatar hoppandes och naffsandes hundar).
plötsligt är min väns farmor lägenhet en stor lägenhet med flera i och en massa utläningar som ber oss dra och det komer två tjejer som tydligen hatar min vän.
sen kommer en man som letar efter sin dotter och hans dotter vill inte veta av honom och skriker en massa skit åt honom och han vill bara krama henne och han gråter.
vi fattar ingenting  , så vi tar hissen ner och då fastnar den , precis mellan två vånigar och hela hissen är av glas , det var den inte när vi åkte upp.
man ser ut och där är en stor pool och en massa människor som ett hotell, hissen står still och jag trycker på alarm klockan , min vän är borta och istället står det en liten flicka och en tonårspojke bredvid mej.
inget händer med hissen och vi ser att alla som är utanför tittar på en sak på en vägg , det är mannen som var uppe och blev utskälld av sin dotter som hängt sej och hon (dottern) har någon satt fast i honom så hon inte kan ta sej därifrån.
jag får panik och börjar leta efter nåt att ta sönder glaset i hissen med  , hittar en stor tång eller grip eller vad det heter , slår mot glaset och det krossas , vi kommer ut och rakt ner i poolen som flyttat sej framför hissen, jag springer över vattnet menn när jag kommer till andra sidan ser jag att vattnet blivit som sankmark och alla som badade sjunker och dör , folk försöker rädda varandra men få lyckas.
den lilla filckan i hissen står vid entre dörrarna som också är av glas och utanför skiner solen och allt är grönt å massa blommor och mitt på dagen igen ...
det står vakter och stora saker ivägen , men den lilla flickan hittar en glipa och springer ut och jag efter henne , ser mej om och ser alla som kämpar där inne ...jag springer iväg , jag skulle ju köpa cigg och efter ett tag ser jag den lilla flickan omfamnad av sin pappa och alla skrattar ....sen blir det en lång paus och jag är åter igen i hissen men nu med min pappa och min vän som var med från början , nu vet jag vad som ska hända och det upprepar sej igen , men nu har någon tagit bort tången så jag måste springa in bakom hissen i ett rum för att få tag i nåt och rummet är fullt med konstiga människor som försöker stoppa mej , men jag får tag i en kofot och slår sönder glaset igen , men nu är poolen borta och istället brinner det och är svin hett , det är rök och man ser ingenting ...
lyckas hitta samma utgång som jag sprang ut genom förra gången och så är jag ute igen , min vän är bredvid mej och hennes pappa ( det kan ha varit hennes pappa som var i hissen också men jag tror det var min) han går med oss och lägger armarna runt sin dotter och kramar henne och säger att han älskar henne , sen försvinner han och vi går åter igen och ska köpa cigg.
min vän ber att få bo hos men i 8 dagar för ingen annan vill vara med henne och jag säger motvilligt ja men att jag måste få sova för jag är så trött eftersom jag måste ta hand om barnen ( vilka jag inte har en susning om att jag ens har eftersom jag är typ 20 i drömmen , utom på festen i början).
sen är det paus igen och efter ett tag står vi utanför glashuset och röker , sen ska vi gå in och shoppa , det är exakt samma hus och samma inredning samma hissar men det är fullt med smink från golv till tak och det är inte lite ...vi testar och prövar och jag vill ha ett knall rött läppstift ( vilket jag vill ha på riktigt men alltid glömmer att köpa) , nu är jag där med en massa kompisar och alla köper smink , vi är glada och när vi ska betala får vi igen mer i växel än vi gav för varan ...
är ni ska gå ut igen är dörrarna låsta , och nu är det inga glas dörrar utan stora tunga järn/marmor dörrar och det finns inga fönster ..hissarna är sånadär med galler av järn och med skjut dörrar ( som på titanic).
vi fattar ingenting och det finns inte ett enda fönster , förutom typ 12 meter upp ..min mobil ringer och nån säger att mannen är på sjukhus och barnen med och jag måste komma nu för dom vet inte hur länge dom kan ta emot mej...
jag smiter ifrån dom andra som börjar få panik för att hitta en väg ut , när jag springer tillbaka till affärerna inne i huset så är dom borta och det är en stor sjö med vågor och storm men alldelles tyst ..jag ser att sjön inte går ända ut i kanterna och springer dit , hittar ett ställe att gå på och snart är jag på andra sidan sjön , där är samma glasentre dörrar igen och jag smiter åter igen på samma ställe, när jag kommit ut är det sol och varmt och fåglarna kvittrar , jag vänder mej om och huset är borta , det syns ingenstans , ...
jag ringer mannen men den är avstängd , jag vet inte ens vilket sjukhus dom ringde ifrån och jag är ju inte ens i närheten av hemma ...jag springer till det stället där den lilla flickan var och där sitter både mannen och barnne och fikar ..jag ser ut som ett frågetecken och mannen reser sej och frågar vart jag varit och att han redan beställt det jag brukar ha , han ger mej en kram och säger att han älskar mej och att vi klarar allting , sen är det paus igen sen vakande jag på riktigt ...trots att lille Ridde väckt mej x antal ggr den timmen jag sov ...
Ja hur fan tolkar man denna dröm då ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0