nu var det längesedan ....

Ja vad jag är bra på att uppdatera bloggen , det har hänt en massa och lite till , både pos och negativa grejer.
Först uppd på kidsen
Arwen lär sej nya ord varje dag och nya bus såklart.
Ridde lär sej att hitta nya saker (läs kroppsdelar) på sej själv , han kan vända sej och pratar en massa och har nyss lärt sej göra pruttljud med munnen vilket är fasligt kul.
ridde vägde 7500g och var 67 cm vid sista kollen då var han 4,5 månad.
vi har klätt granen , varit på lekland , vilket var väldigt poppis hos arwen , medans ridde sov mest av tiden vi var där.
barnen har varit en helg hos farmor och farfar
mannen har fått reda på att han har jobb januari ut , sen får han gå pga att företaget inte går bra.
jag har fått piller mot min sömnbrist , depp och dom funkar ju men man kan bli beroende av dom så det är ju mindre bra , imovane heter dom.
barnens faster har flyttat ner och min bror ska till thailand å fira nyår , inte alls avis.
det höll på att gå riktigt illa för mannen pga skitsnack och ja man lär sej nåt nyrr varje dag.
snart är det julafton men här är ingen snö och inte heller den julen jag är van så tyvärr så har inte julkänslan infunnit sej ännu , få se om den ens kommer.
julmaten är handlad och arwens julkappar , hon som inte skulle få några , men det får hon allafall.
ett spel , två pussel , lite bondgårsdjur , en bilgrej och nåt mer.
mannen fick ett spel till ps3 ...
så nu är det bara en liten julklapp till ridde och nåt mer till mannen , får väl ge mej ut i morgon dagen innan julafton när ingen annan är ute ha ha.
var till stan i söndgas för att införskaffa en ny bh , av nån konstig anledning så kryper mina tuttar och liksom blir länge och längre ner ,,mmm skylla på barnen eller?
allafall så var det hur mycket folk som helst på stan vid halvtolv , jag hade missat att dom öppnade kl tolv men ändå det var som det skulle vara fredag eller lördag , men det är väl för det är jul snart såklart.
jag hatar det , allt folk som är i vägen och tröngs och köer och ja allt , men ändå måste man ut ju.
vi bor ca 5 min buss resa från själva stan och vi har willys , ica , apoteket , pzzeria , frisör , solarie ,biblotek , idrottshall , statiol och vårdcentral inom 5 minuters gångavstånd ...det enda som fattas är en kina/thai , en krog och systemet sen behöver man inte lämna området ha ha.
måste inhandla julölen , vinet och glöggen ju ...dricker inget på själva julafton då jag tycker det är barnensdag och då kan man vara nykter faktiskiskt även när dom sover såklart.
mina jular var så , ingen som drack och alla var glada och trevliga , så vill jag att mina barn också ska minnas julen , inte en full mamma eller pappa.
min mans familj firar ju inte jul så ja det blir bara vi och fördelen med det om jag ska hitta på nån är att vi som familj får skapa våra egna traditioner och seder.
men det kommer ju bli roligare när barnen är större och vet vad jul är och så , nu är dom ju så små att dom inte ens fattar att dom ska eller hur dom ska öppna paketen.
nu ska jag ta mej en rök medans det är drömmarns trädgård , ridde mannen ligger och sover och arwen sitter vid tv.
appropå ridde , försöker fixa hans sömnvanor , han får inte sova för natten kl 16-17 det är för tididgt , så går väckte jag honom och han somnade igen vid åtta , sov till tre somnade om och sov till sex , perfekt , nackdel ja arwen vakande klockan fem .
hon har lärt sej att ta sej ur sängen så jag hörde henne gå runt i morse och prata med sej självoch ropa mamma lite tyst ...sötnöten ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0