singa och chips..

Nu har jag städat ordentligt , Arwens rum tog mannen , men jag har dammsugit , torkat och torkat köksgolvet och dammtorkat vilket inte hör till vanligheterna.
vårat köksgolv är typ marmormönstrat så det ser skitigt ut fast det inte är det ( men det är oftast det) , Arwen slänger ju med mat hur som helst och spiller å håller på ...även fast man torkar så kommer det fläckar på dom mest konstiga ställena ..men nu är det rent och håller sej väl så tills Arwen kommer hem igen =).
Egentligen gillar jag inte vårat kök , det är för litet och för liten yta att laga och förbereda mat på , och så är det höga skåp , jag hatar höga skåp , jag vill ha vanliga ...
jag vill ha hus och kunna ha ett stort kök som sitter ihop med vardagsrummet å öppen spis , ja ja vi får väl se om det blir nå hus för oss nån gång men drömma kan man ju eller hur?
Det där med städning , ja sa till min svärmor att det är ju inte lönt att städa när man har småbarn , det är fint på natten när man sover , men då får ju spökena slippa stöket allafall , det går max fem minuter efter Arwen vaknat sen är det saker överallt och ingenstans där dom ska vara ...
Nu sover Ridde och mannen sitter och spelar nåt bil spel på datorn , jag sitter i soffan och dricker en välförtjänt öl , men det blir nog fler , äter chips gör jag med , kom på att jag inte ätit nåt i dag förutom 8 små prinskorvar , det är lustigt när man har mycket att göra ( allafall jag ) glömmer jag att äta.
Nu sitter min bror och hans sambo på ett plan till thailand , ja vissa har det bra , men det har vi med men det skulle ju inte göra mycket om man fick sitta på en strand och ta en öl och mysa med familjen =)
Jag skulle ju få bad och massage , men jag är för trött för det , fatta för trött för massage då är man fan trött , hoppas jag orkar mer i morgon då det är nyår =)
Ridde var lite arg när han skulle äta innan kvällen , men jag fick i honom mat , han blir så arg ibland att han inte kan äta då måste man lugna honom och sen försöka igen , tur var gick det andra gången och ja nu sover han.
Vi skulle ju ändra på hans rutiner och jag kan säga att hur bra det än blir om det funkar så orkar jag inte det nu , så vi får väl se när han vaknar nu , han somnade vid halv sex så jag tippar på runt tolv ett nån gång ...
Sitter nu och ser på supersize/super skinny , jag fattar inte hur man kan äta så otroligt mycket utan att spricka , jag fattar att man kan tröst äta för man är deppig och så blir det mer och mer , men jag dricker istället vilket inte heller är bra , alla har sina sätt.
Jag kan förstå även om jag inte förstår , kan inte riktigt förklara men min man sa att han inte fattar dom blir ju tunga och kan inte röra sej , men jag tror att maten ger mer eller är mer värd än det den tar.
som alkohol om man skulle må piss rent ut sagt varje gång man hade druckit så skulle man ändå dricka för själva ruset , lugnet eller vad det nu är man får ut ger ju mer ...alla beroenden är samma sak och kan botas på samma sätt tror jag.
Nu ska jag läsa lite bloggar jag följer och ta en till öl , sen får det räcka för i kväll !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0