sista dagen på 2011...

Blev en tidig kväll i går , efter kortspel 2 öl och massa chips , la jag mej redan klockan åtta och halv nio sov jag ...vaknade klockan 3 av att mannen var uppe med Ridde , somande om men som lite dåligt fram till kvart över fem då det var min tur att gå upp , Ridde ville ha blöja och klockan sex fick han mat igen och somnade om och sov till klockan strax efter åtta och jag med ...tänk vad lite sömn kan göra.
När Arwen är hemma så vakanr ju hon runt sex så man kan ju inte lägga sej igen och Ridde brukar inte "bara" vara vaken en timme där runt fem utan snarare över två timmar så denna natt/morgon tackar jag för.
Nu kanske man kan hålla sej uppe i kväll eller nja vi får väl se ( kom nu på att jag måste ställa vinet i kylen , inge gott med varmt vin).
I dag var det frost och minus grader och solen lyser på taken , det var ett tag sedan man såg den , solen alltså och ja frosten och minus graderna med , som en på aftonbladet skrev det är ju fortfrande höst.
Arwen hade fått en ny idol igår , min mans kusins son som är 4 eller 5 år och som har samma intresse som Arwen , nämligen Bilar =) , kul att hon trivs och har det bra , men vi saknar henne ( men inte i morse måste jag erkänna d¨å var det skönt att kunna lägga sej under täcket igen).
Nu sover Ridde igen , ja vissa dagar är han väldigt sova av sej och andra kan han sova max 2 timmar på hela dagen , ja ja så länge han är nöjd =).
Blir mog att ta en lång promenad i det fina vädret när Ridde vaknat igen , ut och få frisk luft är alltid välkommet och jag vill röra lite på fläsket så man med gott samvete kan vräka i sej  i kväll , eller var det efter man skulle motionera ?
Sitter vid datorn i vanlig ordning och mannen spelar på sin , älskar denna lilla rosa mini dator som jag fick av mannen på födelsedagen , det är min älskling.
Satt och funderade på när man ska komma ur denna trötthet , läser om mammor med massa barn och jobb å dagis å fester å ja livet som inte verkar det minsta trötta ,VILL INTE VARA TRÖTT MERA NU ..
kommer inte ihåg att jag var så här trött med Arwen , eller jo men då var jag ju omedvetet gravid också , men före det , ja det är väl annorlunda med två och ett litet barn såklart ..
Nu ska jag gå ut och göra det enda beroendet jag har CIGG , usch och fy ...sen blir det lite röj i köket efter mannens kvällmat igår och frukosten i dag , sen får Ridde vakna så vi kommer ut lite och så håller vi tummar och tår för att magen inte börjar krångla i dag igen ....
Gott Nytt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0