sjuka , liten som stor

Ja nu ligger mannen nerbäddad i soffan , mellan sina toalett besök och har ont i kroppen.
Min man är inte som alla andra karlar och blir döds sjuk vid minsta lilla tecken på vad som helst , utan han gnäller aldrig , så nu vet jag att han är sjuk på riktigt stackarn.
Arwen spydde för tre nätter sedan och hennes b-blöjor har inte varit roliga att byta , hon har även bajsat ner två par byxor och vägrat all mat i några dagar , vällingen har gått bra med inget annat , men druckit har hon gjort både vatten julmust , mjölk och päroncider.
trodde först hon var dålig efter att hon druckit vinäger , men hon kan ju inte ha fått i sej så mycket då det var strakt och det är ju inget farligt att få i sej heller bara strakt och äckligt.
Men när även nu mannen mår dåligt så antar jag att det var nån form av lindrig maginfluensa hon hade , med lindrig menar jag att hon inte haft feber och varit glad och härjat på som vanligt , ja förutom att hon varit mer gnällig men det har ju sin anledning.
Även hennes faster är dålig nu och vi träffade dom på juldagen så ja det är nog lilla Arwen som smittat alla.
Jag har också varit kass i magen , haft illamående och varit lite ur balans , men jag trodde det berodde på att jag skulle ha mens , kanske det spelade in men jag är inte så dålig inte ens i närhten av vad mannen är nu.
Lilla Ridde är som vanligt , men jag trodde han hade feber i dag så han fick lite alvedon och han var inte så sugen på mat som han brukar i morse och i natt , men nu på för och eftermiddagen har han ätit som vanligt och verkar ok så jag hoppas han slipper eländet han med.
Så för att mannen är sjuk i dag så hade vi mer tvätt än vi brukar ha fyra fulla maskiner + lakan och även barnens sängkläder , vi brukar tvätta  ca 2 ggr i veckan och då brukar det inte vara mer än 2 maskiner.
Så nu fick jag tvätta , springa och köpa blåbärs och nypon soppa till Arwen och mannen , men Arwen har också ätit köttsoppa.
Ja det är inte roligt med sjuka barn och speciellt inte när man själv inte är riktigt kry.
Arwens andra faster är också dålig , och jag har ont i magen men det beror ju på mensen hoppas jag , usch vad mycket mer ont jag har nu efter jag fått barn och så mycket mer mens , ja ja det är ju tur man funkar allafall.
Arwens farmor och farfar ska komma i dag och hämta henne och ta med henne ut en sväng , så vi får vila lite , hade varit skönt om du kunnat ha henne över natten men dom ska i väg och ska fixa inför det , men nån timme vila är bätter än ingen såklart.
Ja snart är det nyårsafton och vi har inget inplanerat alls , jag vill göra buffe med en massa plock mat och äta ihjäl mej och dricka massa götta till det , dock ingen alkohol då det inte alls är värt det nästa dag ..
Funderade på buffe av ölkorvsspett ( måste komma ihåg tandpetare då ) dipp och grönsaker, bacon inlindad sparris , räkor , avokado ,fetaost , kex och massa olika ostar , vindruvor och lite chips ...
jag lovar jag kan äta massor och svälla upp som en boll , men nån dag senare så är jag som vanligt
Mannen vill nog ha det mesta efter sina dåliga dagar då han varit hungrig men inte kunnat äta nåt , igår kväll åt han poopcorn och i dag har han ätit popcorn och lite frestelse som han snodde av Arwen medans han matade henne och hon har fått tillbaka sin aptit allafall.
skriver detta inlägg två dagar efter varandra , blev avbruten i går av Arwen ...
Nu hoppas jag allafall att vi är friska till nyår och att vi inte blir mer sjuka och att mannen får äta mat igen snart ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0