still...

Ja mannen är fortfrande dålig och har sååå ont i magen , men han har lyckats få i sej blåbärssoppa , nyponsoppa , popcorn och välling ....jag är bättre i dag än så länge allafall och vad det verkar så är både Arwen å Ridde friska.
jag sov nog ganska dåligt natten till igår och mådde därför illa och var trött ,  i går kväll tog jag mina sömntablettter och det gör att jag får sova bättre , dom är ifs beroende framkallande men jag orkar inte bry mej om det nu.
Men jag känner att jag sover mycket dåligare utan dom , jag somnar lika bra men jag vaknar sjuttioelva ggr per natt av ingen orsak alls om jag inte tar dom.
lärkaren sa att jag skulle vara försiktig men det är svårt att låta bli när man blir som en zombi dagen efter om man inte tar dom speciellt nu när det är/har varit sjukdommar och att både Ridde och Arwen tycker det är morgon innan 5 , ifs så somnar Ridde om men inte Arwen så nu sitter hon här bredvid mej och leker med sina leksaker...
Känns som man aldrig får sova ut , vill vara ok i dag så jag kan gå ner på stan och hitta ett par mysbrallor , har skitat ner dom ena och jag tror inte tvättmaskinen klarar av att göra dom rena ....jag är beroende av mysbyxor , det är sant det.
måste även inhandla nyårsmat och både Ridde och Arwen behöver nya kläder , Arwen byxor och strumpor och Ridde pyjamaser och tröjor.
Jag var på stan innna jul och hanlade 6 st tröjor till dom , men det fattas ju alltid nåt , dom har roligt nog samma strl på tröjor men Arwen kan även ha strl över , 74 kan båda ha och sen har Ridde 68 på byxor och Arwen kan även ha 80/86.
Det är roligt 1,5 kg skiljer det på dom och ca 10 cm och det är 10.3 månader mellan dom.
dom har även samma blöjor men det är ju 7-18kg så det är ju inte lika konstigt eller?
fortfrande ingen snö och bara regn å blåst ...
min brors sambo har åkt på en överdjävlig magsjuka , spytt i snart 24 timmar och i morgon ska dom åka till thailand , härligt , dom funderade på att boka av , men va fan man blir ju frisk rätt fort och även om jag heller skulle dö ån ha magsjuka på ett plan så skulle jag kämpa mej igenom det och ja sen är man ju i thailand och då blir man ju automatiskt frisk =) , man jag hoppas att det går över och att min bror slipper bli smittad.
läste i min brors sambos blogg om hennes barnlängtan , jag har aldrig haft en sådan längtan alls , men å andras sidan så fick jag ju Ellen när jag var 20 och sen Arwen och Ridde efter varandra typ när jag var 27 och 28år.
Aldrig behövt kämpa utan lyckas bli gravid nästan på första försöket , ifs har jag inte planerat nåt av mina barn , dom likosm bara kom , ifs så var ju Ridde inte ens i närheten av att vara planerad , vi sa ju att vi inte skulle skydda oss och jag trodde ju aldrig att jag skulle bli gravid endast 2 månader efter Arwens födelse men jo ...nu äts det p-piller och hoppas på noll graviditeter mer för oss.
Det finns ju massa massa bloggar som barnlösa skriver , jag visste inte att det var så många som inte kunde få barn utan hjälp , jag har ju mina åsikter om det ...jo det är bra att hjälp finns och att dessa män och kvinnor kan få barn på det sättet.
Men.....
Hur påverkas barnen av det , att inte komma till den naturliga vägen , kommer dom att få svårt att få barn sen , andra fyiska problem eller ???
För även om det blir n riktig graviditet och en riktig levanade liten människa så tycker jag att många skriver om misslyckade försök gång på gång , missfall och dödfödda barn , kan det verkligen bara bero på otur?
för kan man inte få barn det naturliga vägen ( knulla alltså) ska man då verkligen ha barn i sin kropp?
kroppen säger ju nåt när det inte funkar , den kan ju inet själv för att nåt är fel , jag tycker absolut man kan se det som en sjukdom , men det finns hjälp , medicin och forskning så att du kan bli "frisk" och få ett barn om du har tur ...jag menar inte att dessa mäm och kvinnor inte förtjänar barn eller inte ska ha barn , och jag hoppas att alla ivf barn blir precis lika normala/onormla som alla andra barn , men man vet ju aldrig.
jag menar kvinnan får ett befruktat ägg insatt precis när det ska vara prefekt enligt kroppen , ibland fler och sen är det bara att vänta på att testet ska visa + ( jag vet att det är mycket mer än bara så , men i korta drag så är det ju dit alla vill komma ).
sen blir de allafall missfall och dödfödda barn , ja klart det kan bli det allafall men det verkar vara mer inom just ivf att det blir missfall mm och att man i vissa kommuner inte får genomgå en behandling om man är över en viss ålder.
Ja jag vet ju egentligen ingenting om det och jag hoppas verkligen att dessa ivf barn inte påverkas av sättet som kom till på , och så hoppas jag så klart att alla som vill ha biologiska barn kan få det.
adoption verkar kosta och att det är väldigt mycket som ska klaffa och mycket man ska ha , ekonomi , hus , jobb , inga anmärkningar över huvudtaget mm , om det var så på riktigt så vore det inte många som fick skaffa barn , jag skulle inte ha några allafall ...jag röker , jag har inget jobb just nu  , jag är i brottsregistret , jag har skulder hos KF och jag har ingen buffert.
men jag älskar mina barn , dom har kläder , mat , en varm säng , massa kärlek , leksaker och dom är sedda och dom är mitt allt , så ja , enligt socialen är jag då ingen lämplig mamma eftersom jag aldrig skulle få adoptera.
borde de inte vara samma med ivf då undrar man?
det är ju också ett hjälp att få barn , om än bio barn så vad är skillnaden ?
soc vil ju se till att den som adopterar kan ta hand om barnet nu och i framtiden , att det är lämpliga föräldrar och att barnet kommer till ett tryggt och stabilt hem , detta är fattar jag , men ivf då , det är ju samma sak ,
äsch det är som det är med allt , tycker bara det borde vara lättare att adoptera fast det ultimata vore ju om alla kunde få barn och ta hand om dom =)
i dag ska vi se om det blir någon mat shopping , hade tänkt ta med Arwen men de spöregnar och blåser så jag tror jag trotsar vädert ensam , får väl gå när hon sover middag så mannen får en unge midre att spinga efter nu när han är sjuk.
ville ner på stan också ju , men de får vänta , fast jag vill ju , jävla väder ...jo jag vet det finns kläder för alla väder , men det finns inte tålamod och ork för alla väder jämt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0