förlossningsdepp

Ja det har jag och ja det är ett helvete ....
Men jag har inte den "vanliga" där mamman har svårt att ta till sej sitt barn , nej jag är krångligare av mej ...
Jag har en känsla i kroppen som kväver mej sakta inifrån , den borrar sej djupare för varje gång den dyker upp och den är sällan långt bort , jag är mer nere än uppe om man säger så.
Trött , lessen , och ja antigen vill jag äta allt eller inget , jag vet att rökning inte är bra men jo jag är tacksam för dom små giftpinnarna nu ...
och hur förklarar man för den man lever med som får ta smällarna av ens dåliga mående att det inte är hans fel och inget han kan göra något åt???
Han stöttar , finns och tar över mycket av hushåll och barn när han är hemma trots att han jobbar hela dagarna , jag ska tacka honom mer än det är möjligt när jag mår bättre , just nu är jag inte så duktig på att tala om att jag uppskattar honom , han har tom tagit föräldar ledigt 2 dagar i veckan för att hjälpa mej , min underbara underbara , visst är det en självklarhet att hjälpa varandra men det är jag inte van alls ...
han är min stöttepelare och jag hans men just nu är hans lite sönder så han får vänta , men även om jag inte säger det ofta hoppas jag han vet i hjärtat att jag älskar honom gränslöst och att han aldrig gör fel när han försöker göra det rätta , att hans fru ändrar sej tjugoelva ggr om samma sak har inte med saken att göra.
å vad jag hatar att må såhär , ska till läkaren nästa tisdag få se om han kan hjälpa mej , pyskolog tyckte bvc sköterkan var onödigt då jag inte har probelm med anknytningen till barnen , hon tyckte jag och ridde hade så fin kontakt och att jag ser hans behov på ett bra sätt , tack för det ...=)
appropå trött , har varit uppe mellan 04-05 till ja jag går och lägger mej igen på kvällen i snart tre veckor i sträck ...drygt , ridde vaknar kl 04-05 och somnar då oftast inte om förens kl 06-07 och gissa vem som hinner vakna då , japp arwen såklart , så sen är dagen i full gång.
ridde somnar mellan kl 16-18 för natten ( ja han går inte att ändra på , vi har testat ) och sover till allt mellan 21-02 beroende på när han somnade , och sen igenkl 02-03 också beroende på när han somnade för natten , dessa gånger somnar han om efter han ätit så när kl är 04-05 tror han det är morgon och är pigg och glad.
jag har funderat mycket på det och jag har kommit fram till att jag hellre har kvällarna barnfria än att jag får sova max1-2 timmar till , för arwen lägger sej mellan 18 -19 så vi får hela kvällarna ensamma ....
jag orkar pga att david tar han fram till 04 och sen är han min ha ha , nej då vi har kommit fram till att han hellre sover 1-2 extra timmar och jag ja jag har egentligen inga problem med att gå upp vid fem men jag blir ju desto mer tött på kvällen så det är inte många kvällar klockan är över 22 innan jag sover , men ja jag har som sagt hellre kvällen fri än morgonen ...känns som man får ut mer av att vara vaken i fred än att sova ifred men hade det inte varit för att arwen vaknar så hade jag kanske tyckt annorlunda ..
nu sover ridde och arwen ligger på golvet neranför soffan och leker med musen till mannens dator , och äter flingor som hon tappat på golvet , för hon häller ju aldrig ut någonting ha ha
hon lärde sej i dag att man kan flytta saker och klättra upp på och sen nå tex blomkrukor och ta nävar av jord och tappa på golvet , som jag skrevvar arwen nyss på golvet ,  nu har hon klättrat upp på tv bänken utan hjälp av nåt att stå på och sitter nu ca 3 cm från skärmen och tittar påbarnkanalen ...puh det händer då saker hela tiden hemma här ...
ska passa på att ta en rök innan lilleman vaknar och vill mysa , ja just det vi har satt upp julgranen och arwen är riktigt duktig att inte röra kulorna eller ha ner dom , i dag hade hon ifs ner fem stycken och lite glitter medans jag var på toa och bytta på ridde , när jag kom och såg det sa hon oj och sprang in på sitt rum ...ja man kan fan inte bli sur på nån som är så gullig ..
röka var de ja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0